onsdag 4. mars 2009

Kandidaten(e) til konkurransen "Frøken frø 2009"

"Beanie Babies"
Sukkererter

En helt vanlig ettermiddag var vi innom Plantasjen for å kjøpe en pose med blomsterjord, slik at jeg endelig kunne få pottet om grønnplantene mine. Plutselig befinner min bedre halvdel seg forann en gedigen hylle med frøposer. "Du, vi skulle ikke prøve å så noe?" En stund senere var vi på tur ut derfra med hendene fulle av diverse utstyr og frøposer. (Veldig kort oppsummert...;)

Vi har aldri prøvd å så noe før, annet enn karse i barnehagen/på barneskolen, så dette er helt nytt for oss. Og veldig spennende! Vi har valgt lettgrodde og matnyttige planter i første omgang; persille, gressløk, hengebusktomater og sukkererter.

Vår kandidat til konkurransen er sukkerertene. Det skjer noe nytt med dem hele tiden, og det er nesten slik at vi kan stå å se på at de vokser.

Navnet har de fått fordi (alle) plantene våre har på en måte fått rollen som kjæledyr, i mangel av sådanne. Jeg kan bli veldig opprørt om det skjer noe med plantene mine, og passer godt på dem. I tillegg er det noe eget med de plantene man har hatt siden de var avleggere, eller som i dette tilfellet, frø.

4 kommentarer:

  1. hei :)
    Så kjekt at dere vil være med på konkurranse! Flotte kandidater :D

    Og en veldig koslig blogg :) gleder meg til å følge dere videre på hageeventyret :D

    SvarSlett
  2. Tusen takk! :) Og tusen takk for ditt initiativ! :)

    SvarSlett
  3. Det er spennande med frø og såing...
    Er relativ grønn eg og, så er spent på om vi får dette til:0)
    Klem Line

    SvarSlett
  4. Ja det blir spennende! Ingenting som å se at det spirer i pottene :D Fine bebiser var det!

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar! Ha en strålende, grønn dag. :)