fredag 22. mai 2009

Tomatplante anyone?

I dag leverte jeg nynorskeksamen, og som belønning tok jeg meg tid til å (endelig) potte om tomatplantene. (Gu, så fantastisk det er å ha en veranda å gjøre slikt på!) De aller fleste har vokst seg store og flotte, men det var tydelig at alle trengte litt større plass. Nå har alle 19 fått enerom. Det gjorde at vi fikk litt logistiske problemer... De plantene som har stått i stuevinduet, som er nordvent, har ikke trivdes like godt som de andre. Dermed var det utelukket å ha noen av dem i stua. Det har vært litt trangt på kjøkkenbenken også, så jeg ville helst ikke ha alle 19 der. Løsningen var å sette noen i gangen. Vinduet der er sørvendt, så de kommer til å få masse god sol, og så pyntet det ganske fint opp. Her kommer noen bilder av om pottingen, og småbebisene mine.

The happy tomatofarmer!

Tomatplanten midt i bildet er min "lille" yndling.
Vi går bare å venter på antydninger til tomater.

Pottene er ikke de vakreste, men jeg synes det ble
ganske så fint uansett.

Om noen av mine trofaste lesere, som bor i umiddelbar nærhet av Tromsø, skulle kjenne at de har litt lyst på en tomatplante (eller to, eller tre...) må dere bare gi beskjed! Vi har ca. 15 søte tomatplanter som trenger et nytt hjem i løpet av den neste måneden.

2 kommentarer:

  1. disse ser jo lubne og fine ut :) Gratulerer med god oppdragelse ;)

    SvarSlett
  2. Jepp, da va det i boks. Glæde mæ til æ også blir tomatmamma. Tusen takk

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar! Ha en strålende, grønn dag. :)