søndag 22. mars 2009

In loving memory of

For en tid tilbake siden fant jeg ut at jeg skulle skifte jord på grønnplantene mine. Lite viste jeg om at det jeg gjorde skulle bety den sikre død for min absolutte yndling; Palmen. Raskt etter begynte han å miste blader i høyt tempo, og han hang bare mer og mer med de gjenværende. Uansett hva jeg gjorde ble han ikke bedre. Til slutt måtte jeg ringe min mor og spørre om råd. Med den største selvfølgelighet i tonen kunne hun fortelle at store planter ikke skulle ha ny jord, bare påfyll om nødvendig... Det var en dyrkjøpt erfaring. Klipte av toppene og satte dem i vann, i håp om at de skulle gro røtter, men til ingen nytte.

Den skjebnesvangre gjerningen

I gammel-leiligheten på Elverhøy

Nettopp innflyttet i nyleiligheten

Den siste jula...

4 kommentarer:

  1. nåååh, høres ut som en tragisk kjærlighetshistorie:P

    SvarSlett
  2. Du har min dypeste medfølelse. Stakkrat palmen. Her vurderes førstehjelp til svigermorstunge, men æ veit ikke om æ gidde.

    SvarSlett
  3. stakkar palme.. her går d bare i vase planta! tørr ikkje gi mæ ut på jord! d e hakket for utfordranaes!

    SvarSlett
  4. uffedaa.( har gjort det samme flere ganga.. menne duh? hadde du småstein eller leca kula i bunn å innnimellom eller kun jord?

    SvarSlett

Tusen takk for din kommentar! Ha en strålende, grønn dag. :)